alternatief favicon helderaar

Case

Terug naar prettig en goed (samen)werken

Branche
Zorg
Dienst

Project

Pijler(s):
People

De uitdaging:

Door enorm snelle groei in werk en medewerkers stonden kwaliteit, consistentie en de medewerkers zelf enorm onder druk:

  • Leunen op ervaring werkte niet meer
  • Opleidingstijd nieuwe medewerkers was te lang en nam teveel tijd van de ervaren medewerkers in beslag
  • Persoonlijke aandacht voor klanten nam af
  • Foutmarge was te hoog
  • Zeer wisselende consistentie in kwaliteit van service

Belangrijkste activiteiten:

  • Afstemming strategie en projectdoelen met stakeholders
  • In kaart brengen knelpunten voor medewerkers en werkprocessen
  • Begeleiden agile ontwikkeling ondersteuningstools

De heldere verandering:

  • Begrip kweken tussen management en de werkvloer door het gezamenlijk in kaart brengen van de knelpunten
  • Verdiepen en verhelderen communicatie in de gehele organisatie (waarom doen we iets t.o.v. alleen hoe doen we iets)
  • Complexiteit van de benodigde kennis beter met systemen ondersteunen
  • Snelheid en overzichtelijkheid van de ondersteunende applicatie verbeteren
  • Door standaardisatie:
    • meer tijd en ruimte voor aandachtig de klant helpen
    • kortere kennisoverdrachten
    • minder afhankelijkheid van ervaring

Meer weten?

Of benieuwd wat helderaar voor jou kan betekenen?

Neem contact op