alternatief favicon helderaar

Case

Een strategische draai van 180 graden

Branche
Software leverancier
Dienst

Interim Management

Pijler(s):
Product (digital)
People

De uitdaging:

Door een falend herbouwproject stond de levensvatbaarheid van het primaire softwareproduct en de relatie met de belangrijkste klanten zwaar onder druk.

  • Jaren uitloop op beloofde tijdslijnen
  • Vertrekkende klanten
  • Door scopecreep en uitdijende productdoelstellingen verkeerde architectuurkeuzes gemaakt
  • Technische complexiteit viel niet meer op te lossen binnen afzienbare tijd

Belangrijkste activiteiten:

  • Verbeteren communicatie tussen management en teams
  • Stoppen mislukt nieuwbouwproject
  • Onderzoeken strategische en technische (on)mogelijkheden
  • Verleggen totale focus op andere productlijn

De heldere verandering:

  • Transparantie binnen organisatie over knelpunten en uitdagingen
  • Samen in openheid alle alternatieven onderzoeken
  • Stoppen herbouwproject primaire productlijn
  • Revival van eerder afgeschreven secundaire productlijn
  • Met externe partner upgraden “tweede” productlijn naar state-of-the-art
  • Verleggen totale strategische, commerciële en technische focus op de “tweede” productlijn

Meer weten?

Of benieuwd wat helderaar voor jou kan betekenen?

Neem contact op