Zit jouw IT project in de problemen?

eerste hulp bij digitalisering

Eerste Hulp Bij Digitalisering is een reddingsboei voor IT projecten in zwaar weer. Wordt de oplevering alweer uitgesteld, of krijg je niet wat je gevraagd hebt? Helderaar helpt je inzichtelijk te krijgen waar de grootste pijn zit en hoe je dit kunt oplossen. Eerlijk en transparant vinden we de weg omhoog.

Easy does it

Hard op de inhoud, zacht op de (Business-IT) relatie.

Inzicht in de situatie

Precies helder wat de oorzaak is.

Advies over de oplossing

Hoe het traject vlot te trekken.

Soms heb je een vers perspectief nodig om het weer even helder te krijgen.

En kun je dan weer snel vooruit.

Ben jij ook zo klaar met slepende IT projecten?

Er wordt al meer dan 25 jaar onderzoek gedaan, en het is eigenlijk al lang bekend waarom IT projecten falen, maar toch zijn de cijfers bedroevend:

  • 19% van alle IT projecten faalt nog steeds volledig;
  • 47% schiet tekort op minimaal één van de drie factoren:
    1. op tijd
    2. binnen budget
    3. met een bevredigend resultaat.

Maar 34% van IT projecten is op alle drie de gebieden een succes.

Je hebt het zelf vast ook al meerdere keren gezien: de zoveelste poging een portal, app of backoffice systeem te bouwen die te lang duurt, teveel geld kost of niet het gewenste resultaat oplevert?

De juiste oplossing binnen het beschikbare budget.

Jij snapt ook dat het niet simpel is om goede IT oplossingen te realiseren. Maar je wil wel de vinger aan de pols kunnen houden, het gevoel hebben dat het onder controle is.

Je wil de juiste oplossing, voor een realistisch budget. Zeker weten dat het meer oplevert dan het kost. Fijne reacties van medewerkers, tevreden klanten als er een uitrol is gedaan. Echte waarde opleveren.

Helderaar helpt.

Je hoeft niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden

Met meer dan 12 jaar ervaring kan ik je precies vertellen WAT er nodig is, HOE je dat realiseert en WAAROM dat werkt.

“Helderaar heeft ons geholpen aan het inzicht hoe we de problemen die we ondervonden konden oplossen. Hadden we dit maar een jaar eerder geweten, dat had ons veel tijd, geld en frustraties bespaard. Inmiddels hebben we de adviezen opgevolgd en alles begint op zijn plek te vallen.”

Ruud KlaassenEigenaar ServicePlanner

Ontdek de 6 aandachtsgebieden van Eerste Hulp Bij Digitalisering

Doel

Is het doel (en de bijbehorende waarde) van de oplossing voor alle partijen duidelijk?

Aanpak

Past de aanpak bij het traject en hoe deze wordt uitgevoerd?

Team

Is het juiste team samengesteld en hoe functioneert het?

Ontwerp

Is er een ontwerp voor de oplossing gemaakt en in hoeverre realiseert de implementatie de uitgangspunten?

Kwaliteit

Hoe is het gesteld met de kwaliteit van de oplossing en hoe deze wordt bewaakt?

Communicatie

Hoe verloopt de communicatie en is er voldoende gedeeld begrip?

Case

Client
ServicePlanner
Project

Herbouw kernproduct

Kenmerken
  • Maatwerk software
  • Development extern
Dit schrijft José, mede-eigenaar:

We hebben ons software systeem helemaal opnieuw laten programmeren, maar de samenwerking met deze nieuwe partij verliep stroef. De communicatie was rommelig, we waren ineens afhankelijk van één programmeur, en de ontwikkelingen voor de software gingen langzaam. Omdat dit niet de eerste keer was dat de samenwerking moeizaam verliep, hebben we hulp ingeschakeld van Jordy.

Jordy heeft voor ons onderzocht wat de knelpunten waren, hoe de communicatie was en welke processen we konden verbeteren. Hij heeft een quick scan gemaakt van onze samenwerking met de programmeurs en van het hele ‘rebuild traject’. Door met beide partijen in gesprek te gaan heeft Jordy ons waardevolle inzichten en feedback kunnen geven. We hebben geleerd wat we zelf in het ‘rebuild-proces’ anders hadden kunnen doen, wat we zelf aan de communicatie kunnen verbeteren, en wat de voordelen voor ons waren om met scrum te gaan werken. Dus in plaats van dat het een periode is geweest van ellende, hebben we er een draai aan gegeven en er juist veel van geleerd. 

Hierdoor hebben we nu wél een fijne samenwerking (met een andere partij!). De inzichten én adviezen die Jordy ons heeft gegeven hebben ons geholpen een goede nieuwe partij te vinden. En ze hebben eraan bijgedragen dat we nu een prettige samenwerking hebben en we met plezier samenwerken.

Over mij

Hoi, ik ben Jordy en het is mijn missie om meer organisaties fenomenaal te maken, voor meer werkgeluk, blije klanten en een echte bijdrage aan de wereld. Haperende processen en slecht werkende IT ondersteuning zijn vaak een fundamentele blokkade om een organisatie echt te laten vliegen.

In de rol van coach en adviseur heb ik een brede kijk op wat er nodig is voor de geslaagde ontwikkeling van digitale producten en automatisering. De afgelopen jaren heb ik veel verschillende organisaties mogen helpen om mooie IT projecten en digitale transformaties succesvol te maken. Nu zou ik graag jou helpen.

Neem contact op

Jordy is een hoogst analytische persoon. Je kunt hem overladen met informatie en hij kan deze binnen de kortst mogelijke tijd analyseren.
Jordy is een zeer betrouwbaar, enthousiast persoon en erg fijn in de omgang. Ik kan je echt aanraden om zaken met hem te doen.

Zullen we beginnen?

Helderaar helpt.

Neem contact op